Arbeids en gezondheidspsycholoog

Marina Wakker

neem contact op met Marina

Over Marina

Wat drijft je in je werk? Ik ben arbeids- en gezondheidspsycholoog. In mijn studie heb ik klinische psychologie met arbeids en organisatiepsychologie gecombineerd. Het is niet zo gek dat ik deze combinatie heb gekozen: het is mijn missie is om mensen in hun kracht te brengen. Juist de uitdagingen die werksituaties bieden, lenen zich bij uitstek voor het stimuleren van persoonlijke groei. Hierbij vind ik ook drijfveren en de loopbaankeuzes die mensen maken interessant. Na mijn studie heb ik diverse aanvullende opleidingen gevolgd met als rode draad het stimuleren van persoonlijke ontwikkeling.

Wat zijn je expertisegebieden? Binnen DFG coördineer ik het domein Arbeidspsychologie. Ik houd mij bezig met individuele coaching en training. Hierbij help ik mensen om meer in hun eigen kracht te komen. Dit kan gericht zijn op mensen met stressgerelateerde klachten, overspanning en burnout, maar ook op mensen die hun persoonlijke effectiviteit willen vergroten of hun loopbaankeuzes willen onderzoeken. Thema’s in mijn coaching zijn o.a. het ontwikkelen van zelfvertrouwen, greep krijgen op eigen emoties en het creëren van balans. Daarnaast ben ik gespecialiseerd in traumabehandeling en het ‘opruimen’ van oude en vastzittende overtuigingen. Ik werk o.a. met de Schilden van je Innerlijke Familie, Acceptance en Commitment therapie, EMDR en ik gebruik technieken uit de mindfulness. Binnen loopbaancoaching zal ik je aansporen juist dat te gaan doen wat vanuit je eigen inspiratie, drijfveren en waarden komt. Daarnaast heb ik veel ervaring met het opzetten en begeleiden van management development en intervisietrajecten.

"Eigenwaarde is de basis voor het maken van gezonde keuzes"

Wat kenmerkt je stijl? Anderen beschrijven mij als een gedreven, deskundige en betrokken professional. Ik ben veelzijdig, heb een brede ervaring en een heldere blik. Ik combineer aandacht voor gevoel met nuchterheid en pragmatisme. Hierbij houd ik ervan om diepgang af te wisselen met lichtheid en humor. Ik zoek altijd naar een manier om zo goed mogelijk aansluiting te vinden bij taal en denkwijze van de mensen met wie ik werk. Ontwikkelingen in het vakgebied weet ik vaak op praktische wijze te integreren in mijn benadering van allerlei vraagstukken op individueel en organisatieniveau.

Hoe zorg je dat je zelf energiek blijft in je werk? Ik ken inmiddels mijn neiging om de grenzen van mijn belastbaarheid op te zoeken. Ik heb dus ook door ervaring geleerd hoe hier regie op te nemen en balans in te krijgen. Van nature ben ik niet zo'n sporter maar ik weet dat het mij goed doet als ik hier aandacht aan besteed. Het is belangrijk voor mij dat ik ruimte plan voor ontspannende activiteiten, maar ook dat ik in mijn werk ruimte creëer voor inspiratie. Schrijven en ontwikkelen geeft mij energie, evenals nieuwe dingen leren op mijn vakgebied. Ik heb diverse opleidingen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling gevolgd en deze geven mij ook altijd weer nieuwe energie. Oefeningen die helpen om mindful aanwezig te zijn en die je helpen om het bewustzijn van jezelf en je intuïtieve vermogens te vergroten heb ik geïntegreerd in mijn werk en leven.

Neem contact op met Marina

Marina is dagelijks telefonisch bereikbaar van 9:00 tot 18:00.

0619848664

Marina's laatste blogs

15/11

Zit jij wel in je raampje?

1 belangrijke tip om stress-klachten en burnout te voorkomen!

Wat gebeurt er bij jou onder stress? Word je gejaagd, gehaast, gespannen? Of heb je juist de neiging situaties te gaan vermijden, afwezig te raken of je steeds vermoeider en lustelozer te voelen? En belangrijk: kun jij dan ook weer terugschakelen naar de ontspanningsmodus? Dit zijn allemaal vragen die samenhangen met ‘het raampje’, waarmee ik de ‘window of tolerance’ bedoel. Veel mensen die last hebben van stress vinden het beeld van de window of tolerance heel verhelderend. Het geeft namelijk een duidelijk handvat bij herstellen van stress, maar ook bij het voorkomen van chronische stressklachten zoals overspanning en burn-out.

 

19/9

Stel je eens voor…..

……… dat je een heel lekker lopend team hebt. Iedereen is geïnspireerd en naar beste kunnen aan het werk. De werkbelasting is precies goed. Niet te veel en niet te weinig. Als leidinggevende stuur jij daar ook op. Zelf zit je eveneens lekker in je vel. Je laat je niet meer leiden door de waan van de dag. Je handelt pro-actief. Zodra je signalen krijgt dat het wat minder goed met een medewerker ga je daarmee in gesprek. Je bekijkt samen wat er nodig is om goed aan het werk te blijven. Misschien moet het werk tijdelijk wat aangepast worden. Misschien moet de medewerker zelf privé ergens actie op ondernemen of heeft de medewerker misschien tijdelijk wat extra ondersteuning nodig. Ook de medewerkers zelf nemen hun verantwoordelijkheid. Zij staan stil bij hun eigen vitaliteit. Ze kaarten het aan bij hun leidinggevende wanneer ze het idee hebben dat hun stressniveau te hoog oploopt. Er is nauwelijks sprake van ziekteverzuim binnen je team.

Ontmoet de rest van het dfg team

bekijk het volledige team